Motocykle turystyczne do 15 tys. – ranking TOP 10

Magdalena Chara
Magdalena CharaZaktualizowano: 2024-03-13
facebook
Oszczędź nawet 50% na polisie
Oblicz składkę

Motocykle turystyczne wyróżniają się dużą pojemnością silnika, masywną konstrukcją i wygodnym siedziskiem. W wielu przypadkach cechują się dość wysoką ceną, jednak bez problemu da się znaleźć niezawodne modele jednośladów za niewielkie pieniądze. Sprawdź ranking motocykli turystycznych do 15 tys. zł i wybierz pojazd dostosowany do Twoich potrzeb!

Dlaczego warto wybrać motocykl turystyczny?

Motocykle turystyczne cieszą się dużą popularnością wśród miłośników jazdy na dwóch kółkach. W przeciwieństwie do swoich sportowych odpowiedników powstają z myślą o wygodzie kierowcy i pasażera. Są wyposażone w wygodne siedzisko zapewniające komfort nawet w wielogodzinnej podróży. Sprawdzają się zwłaszcza u osób, które często pokonują duże odległości swoim jednośladem.

Do najważniejszych zalet modeli turystycznych należą:

  • wygodna pozycja do jazdy;
  • wysoka wydajność silnika;
  • duża ilość przestrzeni do przechowywania;
  • dodatkowa ochrona przed wiatrem;
  • uniwersalność.

Jeśli przemawiają do Ciebie korzyści płynące z podróżowania motocyklem turystycznym, zapoznaj się z rankingiem budżetowych jednośladów idealnych na każdą kieszeń.

Ranking motocykli turystycznych do 15 tys. zł

Ranking TOP 10 motocykli turystycznych do 15. tys. zł

L.p.NazwaMoc silnikaPoj. silnikaMaks. prędkośćŚrednia cena
1Honda NC750X54,8 KM745 cm³190 km/h15 tys. zł
2Suzuki DL V-Strom 100098 KM996 cm³200 km/h10-15 tys. zł
3Ducati Multistrada DS 100084 KM992 cm³220 km/h9-13 tys. zł
4Honda VFR 800110 KM781 cm³235 km/h8-12 tys. zł
5BMW R 1150 GS85 KM1130 cm³212 km/h9-14 tys. zł
6BMW R1100 GS80 KM1085 cm³195 km/h9-15 tys. zł
7Suzuki GSX 1400106 KM1402 cm³225 km/h15 tys. zł
8BMW R 1100 RT90 KM1085 cm³210 km/h8-13 tys. zł
9Yamaha TDM 90086 KM897 cm³210 km/h11-15 tys. zł
10Triumph Sprint ST 105086 KM897 cm³210 km/h13-14 tys. zł

1. Honda NC750X

Honda NC750X to model produkowany od 2012 roku, zajmujący czołowe miejsce w rankingu TOP 10 motocykli do 15 tys. zł. Ten uniwersalny pojazd dwukołowy doskonale sprawdza się w każdych okolicznościach — zarówno do przemieszczania się po miejskich ulicach, jak i w czasie przejażdżek po terenach wiejskich. Dobrze spisuje się również w trasie, gdy kierowca ma do pokonania dużą odległość.

Użytkownicy motocykla NC750X chwalą sobie przede wszystkim wygodę, która wynika z zastosowania w modelu nisko osadzonego siedzenia. Gwarantuje ono możliwość zachowania odpowiedniej pozycji w czasie jazdy i zapewnia optymalną widoczność. Na uwagę zasługuje również wydajny, chłodzony cieczą, 2-cylindrowy, rzędowy, 8-zaworowy silnik, cechujący się wysokim momentem w całym zakresie obrotów.

Model Honda NC750X z 2014 roku jest wyposażony w zbiornik o pojemności 14,1 litra. Przy stosunkowo niskim średnim zużyciu paliwa, wynoszącym ok. 3,5 l/100 km, stanowi dobre rozwiązanie dla osób szukających wszechstronnego i ekonomicznego modelu do komfortowego przemieszczania się po mieście i w trasie.

Mimo wielu zalet Honda NC750X nie jest najlepszym wyborem dla kierowców oczekujących od jednośladu wysokich osiągów. Model ten bardziej sprawdza się do spokojnej i jednostajnej jazdy niż w czasie dynamicznego wyprzedzania czy przyspieszania.


Największe zalety modelu Honda NC750X:

  • lekki i wygodny w prowadzeniu;
  • wygodny dla kierowcy;
  • tani w utrzymaniu;
  • doskonały jako motocykl dla początkujących.

2. Suzuki DL V-Strom 1000

Suzuki DL V-Strom 1000 to japoński motocykl produkowany od 2002 roku. Jest odpowiedni dla osób szukających dużego modelu turystycznego, umożliwiającego wygodne podróżowanie zarówno kierowcy, jak i pasażerowi. Wymaga nieco wprawy i siły, dlatego raczej nie sprawdzi się u początkujących motocyklistów. Ze względu na dużą masę i konstrukcję stworzoną z myślą o komforcie użytkowników, doskonale spisuje się podczas długich tras.

Suzuki DL V-Strom 1000 jest wyposażony w dwucylindrowy silnik w układzie V o pojemności 996 cm3. Charakteryzuje się dobrym momentem obrotowym, który pozwala na wygodne wyprzedzanie innych pojazdów na trasie. Właściciele tego modelu chwalą go nie tylko za osiągi, ale również za wzbudzający zainteresowanie wygląd oraz pojemny zbiornik mieszczący 22 l paliwa.


Największe zalety modelu Suzuki DL V-Strom 1000:

  • wygodny dla kierowcy i dla pasażera;
  • doskonały w długie trasy;
  • wysoki moment obrotowy;
  • duża moc.

3. Ducati Multistrada DS 1000

Ze względu na swój oryginalny wygląd, motocykl Ducati Multistrada DS 1000 przypadnie do gustu kierowcom, którzy lubią nieoczywiste rozwiązania. Ten niezawodny jednoślad cechuje się nieco „kanciastą” i mało zgrabną konstrukcją. W jego toporności tkwi jednak pewien urok, który przekonuje wielbicieli pojazdów o nietuzinkowej prezencji. W parze z nieco nietypową estetyką idzie w tym przypadku niezwykła wygoda. Kierowca podczas jazdy może zachować wyprostowaną pozycję, co umożliwia pokonywanie naprawdę dużych odległości w komfortowych warunkach. Na wygodę w czasie jazdy nie może też narzekać pasażer, dla którego wygospodarowano odpowiednią ilość przestrzeni do siedzenia.

Model Ducati Multistrada DS 1000 jest napędzany chłodzonym powietrzem silnikiem V2 generującym 85 KM, który w połączeniu z niewielką masą pojazdu (188 kg), pozwala szybko uzyskiwać satysfakcjonującą prędkość. Użytkownicy chwalą też sobie w pełnił regulowane zawieszenie pozwalające na dostosowanie parametrów pojazdu do preferencji konkretnego kierowcy.


Największe zalety modelu Ducati Multistrada DS 1000:

  • oryginalny wygląd;
  • niska masa własna;
  • wygodny dla kierowcy i pasażera.

4. Honda VFR 800

Motocykl Honda VFR 800 powstaje od 1998 roku jako kontynuacja jednośladu VFR 750 produkowanego od 1986 roku. Sprawdzi się u wymagających użytkowników, bo zapewnia komfort jazdy charakterystyczny dla modeli turystycznych oraz osiągi typowe dla pojazdów sportowych. Jest napędzany 4-suwowym, 4-cylindrowym silnikiem VTEC chłodzonym cieczą, o pojemności 781 cm3, który gwarantuje imponującą moc w całym zakresie obrotów. Emituje też niepowtarzalny dźwięki zapewniający doskonałe wrażenia podczas jazdy.

W przypadku modelu Honda VFR 800 warto zwrócić uwagę na jego sportowy, nieco agresywny wygląd. Nowoczesna obudowa zapewnia przyciągającą wzrok prezencję oraz odpowiednią funkcjonalność. Motocykl gwarantuje dobrą pozycję do jazdy, dzięki czemu zapewnia komfort w czasie długich wycieczek. O wygodę kierowcy i pasażera dodatkowo dba zaawansowane zawieszenie, odpowiadające za utrzymanie optymalnej stabilności i wygody.


Największe zalety modelu Honda VFR 800:

  • wielofunkcyjność (łączy sportowy wygląd i osiągi z wygodą typową dla turystyka);
  • wysoka moc;
  • wydajny silnik.

5. BMW R 1150 GS

Motocykl BMW R 1150 GS powstawał w latach 1999-2004 na terenie berlińskich zakładów produkcyjnych. Jest wyposażony w chłodzony powietrzem i olejem 2-cylindrowy silnik w układzie bokser. Cechuje się on dużą wydajnością i wysokim momentem obrotowym oraz zapewnia możliwość uzyskiwania satysfakcjonujących osiągów. Ponadto taki silnik o przeciwległych cylindrach, w którym każdy z tłoków ma swoją komorę spalania, cechuje się niewielkim rozmiarem i zwartą konstrukcją.

Dość wysoka masa własna (263 kg) BMW R 1150 GS powoduje, że model ten sprawdzi się raczej u osób mających nieco większe doświadczenie w prowadzeniu jednośladów. Trudność w manewrowaniu w pełni rekompensuje solidne zawieszenie. To właśnie dzięki niemu motocykl nadaje się do jazdy po równej nawierzchni, a także w nieco bardziej urozmaiconym terenie.

Motocykl BMW R 1150 GS opracowano z myślą o wygodzie kierowcy i pasażera, aby gwarantował komfort zarówno podczas krótkich przejażdżek, jak i dalekich eskapad na kilkaset kilometrów.


Największe zalety modelu BMW R 1150 GS:

  • wydajny silnik typu bokser;
  • możliwość jazdy po zróżnicowanej nawierzchni;
  • komfortowy dla kierowcy i pasażera.

6. BMW R 1100 GS

Motocykl BMW R1100 GS produkowano w Niemczech pod koniec lat 90. XX wieku. W okresie 1994-1999 powstało aż 43 tysiące tych kultowych jednośladów, które mimo wielu mankamentów, są nadal cenione przez wielbicieli „dwóch kółek”.

Na pierwszy rzut oka model ten wydaje się za duży i zbyt masywny, aby mógł dobrze spisywać się w trasie. Ponadto nie wyróżnia się porywającym wyglądem, a większość osób zakwalifikowałoby go raczej do grupy nieatrakcyjnych. Wielu narzeka również na jego mało wydajny, 4-suwowy, 2-cylindrowy silnik, którego reakcja na dodanie gazu jest dość opóźniona i uniemożliwia dynamiczną jazdę.

Co zatem skłania fanów motoryzacji do podjęcia nieoczywistej decyzji o zakupie tego modelu? Z pewnością niesamowity klimat, który odczuwa się podczas kierowania tą „maszyną”. Wszystkie niedociągnięcia wiekowego modelu BMW przekładają się na niesamowite wrażenia podczas jazdy, niemożliwe do odtworzenia podczas kierowania innymi pojazdami.

Należy też zwrócić uwagę na dużą ilość miejsca do siedzenia, dzięki której podróżowanie na duże odległości staje się znacznie bardziej komfortowe. Niemałą zaletą motocykla R1100 GS jest również jego niezawodność i niska awaryjność. Ponadto trzeba wspomnieć o niewielkim spalaniu na poziomie 4-5 l/100 km, które czyni ten model bardzo ekonomicznym.


Największe zalety modelu BMW R 1100 GS:

  • niepowtarzalne odczucia podczas jazdy;
  • możliwość „przeniesienia się w czasie”, dzięki nietypowym rozwiązaniom technologicznym;
  • niskie zużycie paliwa;
  • wysoki poziom komfortu.

7. Suzuki GSX 1400

Suzuki GSX 1400 to masywny motocykl turystyczny słynący z unikalnego silnika. Jego jednostka napędowa jest wyposażona we wtrysk paliwa SDTV z dwoma przepustnicami, z zaworami regulowanymi za pomocą płytek.

Motocykl przyciąga wzrok klasycznym wyglądem. Składa się z pękatego zbiornika paliwa, ogromnej lampy na przedzie oraz dużej kanapy zapewniającej dużą ilość miejsca do siedzenia.

Model Suzuki GSX 1400 jest nieoczywistym wyborem dla osób szukających typowego motocykla turystycznego. Mimo to, ze względu na komfortową pozycję oraz możliwość zamontowania dowolnie dużego zestawu kufrów, doskonale sprawdzi się podczas dalekich podróży. Ma też coś, czego trudno szukać w obecnie produkowanych modelach. Chodzi o duży schowek pod siedzeniem, do którego można schować całkiem sporo bagaży.

Zużycie paliwa w motocyklu Suzuki GSX 1400 kształtuje się na poziomie 6-7 l/100 km, co przy tak dużym silniku, jest naprawdę dobrym wynikiem. Okazuje się więc, że ten rzadko spotykany na polskim rynku model, spodoba się osobom szukającym ekonomicznego i wytrzymałego pojazdu turystycznego.


Największe zalety modelu Suzuki GSX 1400:

  • łatwy w obsłudze;
  • klasyczny wygląd;
  • wydajny silnik o dużej mocy;
  • dużo miejsca na bagaże;
  • wygodny dla kierowcy.

8. BMW R 1100 RT

Dużo można powiedzieć o motocyklu BMW R 1100 RT, jednak z pewnością nie to, że jest lekki i kompaktowy. Ten duży, majestatyczny model spodoba się bardziej wymagającym miłośnikom motoryzacji, którzy szukają jednośladu zapewniającego wysoki komfort jazdy na długich trasach.

Dzięki zastosowaniu dobrze wyważonego, 2-cylindrowego, chłodzonego powietrzem i olejem silnika typu bokser, pojazd BMW R 1100 RT łatwo prowadzi się w zakrętach. Ponadto ma bardzo dobrze skonstruowane zawieszenie. Dzięki temu, mimo dużego rozmiaru, jest stabilny i zapewnia kierowcy dużą swobodę, nawet podczas wykonywania dynamicznych manewrów.

Co ciekawe, konstrukcyjnie BMW R 1100 RT przypomina ponadczasowy i niezawodny model BMW R 1100 GS. Jest wyposażony w regulowaną szybę przednią i funkcjonalne osłony, które chronią przed oddziaływaniem wiatru czy deszczu. Ma też duży i pojemny bagażnik przystosowany do przewożenia dużej ilości bagaży.


Największe zalety modelu BMW R 1100 RT:

  • zapewnia komfort podróżowania kierowcy i pasażerowi;
  • solidna i niezawodna konstrukcja;
  • stabilne zawieszenie, gwarantujące wygodę jazdy.

9. Yamaha TDM 900

Yamaha TDM 900 to pionierski, budżetowy model w kategorii jednośladów typu adventure. Zalicza się do kategorii motocykli sportowo-turystycznych typu naked bike. Powstawał w latach 2002-2011 jako następca Yamahy TDM 850, produkowanej w latach 19991-2002. Tak długa obecność na rynku obu modeli pozwoliły producentowi pozbyć się większości ich mankamentów i niedociągnięć.

Yamaha TDM 900 cieszy się opinią wszechstronnego pojazdu, bo doskonale sprawdza się na różnych rodzajach nawierzchni. Ponadto jest uznawana za motocykl stabilny, zwrotny, wygodny w prowadzeniu i wytrzymały. Przy odpowiedniej dbałości i konserwacji, zapewnia możliwość długotrwałej eksploatacji bez żadnych awarii. Najbardziej zaleca się kupno pojazdu powstałego po 2005 roku, bo wcześniejsze modele nie były wyposażone w ABS.


Największe zalety modelu Yamaha TDM 900:

  • łatwość manewrowania;
  • wygodny dla użytkowników;
  • stabilny i zwrotny;
  • wytrzymały silnik.

10. Triumph Sprint ST 1050

Brytyjski motocykl Triumph Sprint ST 1050 to maszyna, która – ze względu na słabo rozwiniętą sieć dystrybucji – dość rzadko pojawiała się na polskim rynku. Dzięki temu modele z roczników 2007 i wcześniejszych można obecnie znaleźć w bardzo atrakcyjnej cenie. Triumph Sprint z silnikiem 1050 cm3 łączy w sobie cechy modeli sportowych i turystycznych. Z tych pierwszych czerpie zdolność do szybkiej jazdy, nawet w ostrych zakrętach, a z tych drugich — wytrzymałość jednostki napędowej, dużą ilość miejsca do przechowywania oraz wysoki komfort dla kierowcy i pasażera. Jednoślad wyposażono w typowy dla pojazdów tej marki 3-cylindrowy, rzędowy silnik cechujący się wysokim momentem obrotowym.

Mówiąc o modelu Triumph Sprint ST 1050, nie można pominąć jego sportowego i „świeżego” wyglądu. Nawet te modele, które zaprojektowano kilkanaście lat temu, cechują się nowoczesną prezencją.


Największe zalety modelu Triumph Sprint ST 1050:

  • imponująca moc silnika;
  • łączy zalety modeli sportowych i turystycznych;
  • zapewnia wygodę podróżowania

 

 

Podsumowanie

  • Na rynku da się znaleźć warte uwagi modele motocykli turystycznych, których cena nie przekracza 15 tys. zł.
  • Do godnych polecenia modeli motocykli turystycznych poniżej 15 tys. zł należą Honda NC750X, Suzuki DL V-Strom 1000, Ducati Multistrada DS 1000, Honda VFR 800, BMW R 1150 GS, BMW R1100 GS, Suzuki GSX 1400, BMW R 1100 RT, Yamaha TDM 900 i Triumph Sprint ST 1050.
  • Przy ocenie motocykli turystycznych warto zwrócić uwagę na ich funkcjonalność i ilość przestrzeni do przechowywania bagaży.

FAQ Najczęściej zadawane pytania

  1. Jaki motocykl turystyczny na początek?

    Pierwszy motocykl turystyczny powinien cechować się zwinnością i niezbyt dużą mocą. Wśród osób początkujących najlepiej sprawdzają się modele Honda CBR 500 R, Honda CB 640 R oraz BMW F 850 GS.

  2. Jaki motocykl na długie podróże?

    Na długie podróże warto wybrać pojazd, który zapewnia wygodną pozycję i gwarantuje dużo przestrzeni na bagaże. Do polecanych modeli turystycznych zaliczają się m.in. Suzuki DL V-Strom 1000, Ducati Multistrada DS 1000 i Honda NC750X.

  3. Czy motocykle nadają się na długie dystanse?

    Podczas pokonywania długich tras najlepiej sprawdzają się motocykle turystyczne i sportowo-turystyczne. Dzięki odpowiedniej konstrukcji i dużej ilości miejsca dla kierowcy pozwalają one pokonywać nawet duże odległości w komfortowych warunkach.

Magdalena Chara
Magdalena Chara
Pisaniem zajmuje się od 2020 roku. Doskonale rozumie specyfikę branży ubezpieczeniowej i zna potrzeby klientów. Dzięki temu tworzy treści, które krok po kroku wprowadzają czytelnika w świat ubezpieczeń - komunikacyjnych, turystycznych czy zdrowotnych, Po pracy często spędza aktywnie czas. Ponadto dużo czyta, najchętniej literaturę faktu.
0 KOMENTARZY

Najnowsze artykuły

Leasing motocykla – co warto o nim wiedzieć?

Rozważasz zmianę samochodu służbowego na motocykl? Takie rozwiązanie jest co prawda niezbyt często stosowane, ale...

2024-05-15

Jak odkodować VIN motocykla za darmo?

Marzysz o motocyklu, ale obawiasz się nietrafionego zakupu? W sprawdzeniu rzetelności sprzedawcy pomogą Ci darmowe...

2024-05-15

Kara za brak przeglądu motocykla – co grozi?

Za jazdę bez ważnego badania technicznego motocykla grożą wysokie mandaty. Dlatego terminowe jego przeprowadzanie to...

2024-03-13