Kawasaki H2 Ninja — dane, specyfikacja

admin
adminZaktualizowano: 2025-01-24
facebook
Oszczędź nawet 50% na polisie
Oblicz składkę

Kawasaki H2 Ninja to wersja modelu H2R, najszybszego produkowanego seryjnie motocykla na świecie, którą dostosowano do użytkowania poza torem wyścigowym. Dzięki zaawansowanej technologii, bazującej na silniku doładowanym sprężarką, unikalnej konstrukcji i wyjątkowemu designowi pod względem prędkości stanowi numer 1 wśród motocykli. Poznaj najważniejsze informacje o Kawasaki H2 Ninja!

Kawasaki H2 Ninja — historia

Wiadomość o rozpoczęciu prac nad nowym modelem motocykla firma Kawasaki przekazała do wiadomości publicznej w 2013 roku. Nie byłoby w tym nic aż tak nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że sercem nowego jednośladu miał być bezprecedensowo mocny silnik z turbosprężarką. Japoński koncern obwieścił wówczas, że w zasadzie ma w planach wypuszczenie dwóch takich pojazdów.

Pierwszy z nich, Ninja H2R, ekstremalnie szybki z napędem o mocy 310 KM, projektowano z myślą o użytkowaniu na torach wyścigowych. Drugi, H2, z silnikiem ograniczonym do „zaledwie” 200 KM, miał spełniać wymogi prawne stawiane przed pojazdami dopuszczonymi do ruchu drogowego.

Marka Kawasaki wywiązała się ze swoich obietnic, prezentując w 2015 r. oba jednoślady. Nazwa H2 inspirowana legendarnym Kawasaki H2 Mach IV z 1970 wskazuje na ich unikatowość i rewolucyjny charakter. Na wyjątkowość H2 wskazuje też oznaczenie River Mark umieszczane wyłącznie na modelach motocykli o historycznym znaczeniu.

Kawasaki H2 Ninja — specyfikacja

Kawasaki H2 Ninja to więc pierwszy seryjnie produkowany motocykl napędzany jednostką wzmocnioną mechanicznie. Celem jego twórców było dostarczenie na rynek pojazdu o wyjątkowej mocy silnika przy jednoczesnym zachowaniu kompaktowości i niskiej masy. Aby uzyskać taki efekt, niezbędne okazało się zbudowanie motocykla w zasadzie od podstaw. Za szczególną wydajność sprężarki w szerokim zakresie pracy, zdolność do rozwijania dużych prędkości w krótkim czasie i dynamikę jazdy H2 Ninja odpowiadają jego szczególne parametry. Poniżej znajduje się szczegółowa specyfikacja tego wyjątkowego jednośladu, która daje jego pełen obraz od strony technicznej.

Osiągi

  • Moc maksymalna: 147,1 kW (200KM) @11000 obr/min (rpm)
  • Maksymalny moment obrotowy: 137,3 Nm @9 500obr/min (obr)
  • Minimalny promień zawracania: 3,1 m

Wymiary

  • Długość całkowita: 2 135 mm
  • Szerokość całkowita: 775 mm
  • Wysokość całkowita: 1205 mm
  • Wysokość siedzenia: 825 mm
  • Rozstaw osi: 1,455 mm
  • Prześwit: 130 mm
  • Masa własna: 256 kg

Silnik

  • Typ: DOHC, 4-cylindry, 4-suw, chłodzony cieczą, z doładowaniem mechanicznym
  • Pojemność skokowa: 998 ccm
  • Średnica x skok tłoka: 76 × 55 mm
  • Stopień sprężania: 8.5:1
  • Układ rozruchu: elektryczny
  • Metoda numerowania cylindrów: od lewej do prawej 1-2-3-4
  • Kolejność zapłonów: 1-2-4-3
  • Układ paliwowy: wtrysk paliwa Ø 50 mm x 4 z podwójnym wtryskiem
  • Układ zapłonowy: akumulator i cewka
  • Czasy zapłonu: (Elektronicznie przyspieszone): 10,0° BTDC (1 100 obr./min) — 48,0°BTDC (6000 obr./min)
  • Świece zapłonowe: typ NGK SILMAR9E9 Przerwa 0,8-0,9 mm
  • Układ smarowania: wymuszone smarowanie (z mokrą miską olejową i chłodnicą oleju)
  • Olej silnikowy: typ API SG, SH, SJ, SL lub SM z JASO MA, MA1 lub MA2; Lepkość SAE 10W40; pojemność 4,7 l
  • Pojemność płynu chłodzącego: 2,9 L

Przeniesienie napędu

  • Silnik-sprzęgło: koło zębate
  • Sprzęgło: wielotarczowe, mokre, antyhoppingowe
  • Napęd tylnego koła: łańcuch

Skrzynia biegów

  • Rodzaj skrzyni biegów: 6-biegowa, z kołami o stałym zazębieniu
  • Typ sprzęgła: mokre, wielotarczowe
  • Przełożenie pierwotne: 1,480 (74/50)
  • Przełożenie główne: 2,444 (44/18)
  • Przełożenie całkowite: 4,876 (Najwyższy bieg)
  • Przełożenie 1.bieg: 3,077 (40/13)
  • Przełożenie 2.bieg: 2,471 (42/17)
  • Przełożenie 3. bieg: 2,045 (45/22)
  • Przełożenie 4.bieg: 1,727 (38/22)
  • Przełożenie 5.bieg: 1,524 (32/21)
  • Przełożenie 6. bieg: 1,348 (31/23)
  • Kąt pochylenia główki ramy: 24,7°
  • Wyprzedzenie: 103 mm
  • Wymiary opon przód: 120/70ZR17 M/C (58 W)
  • Wymiary opon tył: 190/55ZR17 M/C (75 W)
  • Rozmiar obręczy przód: 17M/C x MT3,50
  • Rozmiar obręczy tył: 17M/C x MT6,00
  • Pojemność zbiornika paliwa: 17 L
  • Płyn hamulcowy przód: DOT4
  • Płyn hamulcowy tył: DOT4

Zawieszenie i hamulce

  • Zawieszenie przód: widelec odwrócony, 43 mm z tłumieniem odbicia i dobicia, regulacja napięcia wstępnego sprężyny i sprężyny top-out
  • Zawieszenie tył: Nowy Uni-Trak, Öhlins TTX36 z gazowym amortyzatorem, zbiornikiem kombinowanym, dwuzakresowe (prędkość duża/ mała) tłumienie dobicia, tłumienie odbicia, regulacja napięcia wstępnego i sprężyny top-out
  • Hamulce przód: podwójne tarcze półpływające, 330 mm. Zacisk: podwójny montowany radialnie, Brembo M50 monoblok, przeciwstawny 4-tłoczkowy
  • Hamulce tył: pojedyncza tarcza 250 mm. Zacisk: Brembo, przeciwstawny 2-tłoczkowy

Wyposażenie elektryczne

  • Akumulator: 12 V 8,6 Ah (10HR)
  • Światło drogowe: LED
  • Światło mijania: LED

Uwaga! Powyższe dane techniczne są prawidłowe dla modelu Kawasaki Ninja H2 z 2018 roku. Wersje z poszczególnych roczników mogą nieco się od siebie różnić. Szczegółowe informacje na temat konkretnego pojazdu widnieją zawsze w dołączonej do niego instrukcji obsługi, a także na stronie producenta. Jeśli chcesz zapoznać się ze specyfikacją danego jednośladu, wejdź na stronę: https://instrukcje.kawasaki.pl/wyszukaj. Znajdziesz tam gotowe do pobrania instrukcje obsługi różnych modeli motocykli Kawasaki.

Kawasaki H2 Ninja — technologia

Wyjątkowość Kawasaki H2 Ninja polega nie tylko na nowoczesnej konstrukcji silnika i unikalnej mechanice, ale również na obecności licznych udogodnień i systemów bezpieczeństwa. W pojeździe zastosowano rozbudowaną elektronikę, która ułatwia kierowcy panowanie nad jego ekstremalnie wysoką mocą.

Użytkownicy modelu zaprezentowanego w 2015 roku mogli korzystać m.in. z nowego systemu kontroli trakcji z trzema poziomami ustawień oraz systemu kontroli startu gwarantującego ochronę przed utratą przyczepności przedniego koła w trakcie startu. Osobę siedzącą za sterami tego motocykla wspomaga też Kawasaki Engine Break Control — system kontroli hamowania silnikiem, który po uruchomieniu pozwala kierowcy zmniejszać interferencję poprzez redukowanie efektu hamowania silnikiem. O skuteczność redukowania prędkości dba tam też nowoczesny układ hamulcowy KIBS. Dzięki wysoce skutecznemu systemowi integrującym komputery zarządzające silnikiem i ABS-em jest w stanie uwzględniać aktualne dane dotyczące motocykla (m.in. prędkość, obroty silnika czy położenie przepustnicy). Wpływa na zmniejszenie spadków ciśnienia w czasie hamowania, dając efekt stabilizacji i zniwelowania unoszenia się tylnego koła podczas redukowania biegów.

W trosce o wysoki komfort i bezpieczeństwo użytkowników w kolejnych wariantach Kawasaki Ninja H2 pojawiały się kolejne innowacje, np. system KCMF odpowiadający za kontrolę pracy silnika i podwozia w trakcie całego manewru skręcania. Rozwiązania technologiczne zastosowane we wszystkich modelach Kawasaki Ninja H2 różnią się z zależności od wariantu. Szczegółowe informacje na ich temat można znaleźć na stronie producenta.

Podsumowanie

  • Kawasaki Ninja H2 to model przeznaczony do jazdy po drogach publicznych produkowany od 2015 roku.
  • Kawasaki Ninja H2 jest napędzany silnikiem rzędowym, czterosuwowym, chłodzonym cieczą.
  • Pojemność skokowa silnika Kawasaki Ninja H2 wynosi 998 ccm
  • Kawasaki Ninja H2 ma zbiornik paliwa o pojemności 17 l.
  • Wymiary Kawasaki Ninja H2 to 2085 × 770 × 1125 mm.

FAQ

  1. Ile koni ma Kawasaki Ninja H2?

    Silnik w modelu Kawasaki Ninja H2 zapewnia moc 200 KM

  2. Silnik w modelu Kawasaki Ninja H2 zapewnia moc 200 KM

    Cena Kawasaki Ninja H2 zależy od rocznika i wyposażenia. Ceny nowych modeli wahają się od ok. 110 do nawet 260 tys. zł. Za używany egzemplarz, np. z 2021 r. trzeba zapłacić ok. 55-60 tys. zł.

  3. Czym się różni H2 od H2R?

    Kawasaki Ninja H2 spełnia wymogi stawiane przez prawo przed pojazdami dopuszczonymi do ruchu drogowego, dzięki czemu nadaje się do jazdy po drogach publicznych. W przeciwieństwie do modelu H2R jest wyposażony w światła przednie, kierunkowskazy i lusterka boczne. Ponadto zadbano o zmniejszenie jego mocy do akceptowanego przez przepisy poziomu 200 KM oraz o odpowiednie wyciszenie układu oddechowego.

  4. Czy Kawasaki Ninja H2R jest legalny w Polsce?

    Kawasaki Ninja H2R nie nadaje się do jazdy po polskich drogach publicznych. Ze względu na to, że jego konstrukcja i parametry techniczne nie spełniają niezbędnych kryteriów prawnych, może być używany wyłącznie na torach wyścigowych.

admin
admin
Nunc felis justo, rutrum aliquam dolor at, interdum tempus quam. Praesent vel risus bibendum, eleifend ligula sit amet, venenatis quam. Integer vehicula malesuada pharetra. Aenean at ante eget risus elementum euismod. In tempus facilisis feugiat. Integer tristique non nisl faucibus ultrices. In id tempor diam. Vivamus sed luctus magna. Maecenas gravida eros quis sapien pharetra, a euismod dolor mollis. Nam vehicula nec lectus eu mattis. Nam quis aliquam eros, ut faucibus ex. Pellentesque elit ipsum, hendrerit a commodo non, viverra in lectus. Curabitur ac risus eget nibh tincidunt laoreet.
0 KOMENTARZY

Najnowsze artykuły

Najmocniejszy motocykl 125

Motocykle klasy 125 mają wiele zalet — m.in. są tanie, łatwe w użytkowaniu i dostępne...

2025-01-24

Kawasaki H2 Ninja — dane, specyfikacja

Kawasaki H2 Ninja to wersja modelu H2R, najszybszego produkowanego seryjnie motocykla na świecie, którą dostosowano...

2025-01-24

Motocykl elektryczny na kat. B — propozycje

Wzrost świadomości ekologicznej i dążenie do zero emisyjności mają swoje odzwierciedlenie w wielu branżach, także...

2025-01-24